سپتیک تانک بتنی

سپتیک تانک بتنی

ساخت سپتیک بتنی ، تولیدکننده سپتیک تانک پلی اتیلن ،

کاتولوگ سپتیک تانک فاضلاب پلی اتیلن ، سپتیک پلی اتیلن ،سپتیک تانک بتنی ،

قیمت سپتیک تانک، نقشه اجرایی سپتیک تانک بتنی ، انواع سپتیک

انواع سپتیک تانک ،طراح سپتیک تانک پلی اتیلن ،ساخت سپتیک تانک بتونی ،

سازنده سپتیک تانک پلی اتیلن،چربی گیر ثقلی،چربی گیر بتنی،چربی گیر فاضلاب

،سپتیک بی هوازی ، ایمهاف تانک پلی اتیلن ، چربی گیر، تصفیه فاضلاب بیمارستان ،

تصفیه فاضلاب کشتارگاه، تصفیه فاضلاب صنعتی، تصفیه فاضلاب رستوران ، تصفیه فاضلاب کارخانه

مشاور سپتیک تانک بتونی ، سپتیک تانک فاضلاب ، تصفیه فاضلاب ، تصفیه پساب

سپتیک تانک پلی اتیلن ، سپتیک تانک ، ایمهاف تانک فاضلاب، تصفیه فاضلاب شهری

تولیدکننده ایمهاف تانک ،تصفیه فاضلاب کشتارگاه ،نحوه ساخت سپتیک تانک

سپتیک تانک های پلی اتیلنی و کامپوزیتی:


این سپتیک تانک ها عمده معایب سپتیک تانک بتنی را برطرف کرده و جایگزین مناسبی برای آنها می باشند و امروزه کاربردهای فراوانی دارند. مزایای این سپتیک تانک به ترتیب زیر است:

  • استحکام بسیار بالای جداره سپتیک تانک و امکان مدفون کردن آنها
  • سپتیک تانک بدون احتیاج به انرژی
  • این سپتیک تانک ها مقاومت بسیار بالایی در مقابل خوردگی و مواد شیمیایی دارد
  • سهولت و سرعت در نصب به سبب وزن کم سپتیک تانک
  • قابلیت ساخت سپتیک تانک در ابعاد دلخواه
  • دارا بودن پوشش ضد UV
  • سیستم سپتیک تانک آماده و نصب ساده
  • آب‌بندی کامل تصفیه دایمی
  • سپتیک تانک دارای محیطی سالم و بهداشتی می باشد
  • عدم صدمه در حوادثی مانند زلزله

مشاور سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک یکی از ساده ترین، ارزان ترین و کارامدترین روش های تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی در مراکز مختلف می باشد. بسیاری از سپتیک تانک ها به طور گسترده در

استفاده می شود. سپتیک تانک مخازنی هستند که در آن ها فاضلاب به کمک فرایند های زیر تصفیه می گردد:

  1. تصفیه مکانیکی توسط سپتیک تانک شامل ته نشینی و شناور سازی
  2. تصفیه بیولوژیکی به وسیله سپتیک تانک

برای شناخت نحوه عملکرد سپتیک تانک بهتر است ابتدا ساختمان کلی آن ها مورد مطالعه قرار گیرد. ساختمان اصلی سپتیک تانک مخازنی هستند که به دو قسمت نابرابر با نسبت تقریبی ۲ به ۱ تقسیم می شوند و اجزای تشکیل دهنده سپتیک تانک به قرار زیر است:

  • سیستم ورودی و خروجی فاضلاب سپتیک تانک : شامل لوله و بافل است که وظیفه انتقال فاضلاب به داخل مخزن سپتیک تانک و خروج از آن را بر عهده دارد.
  • مخزن اولیه سپتیک تانک : شامل حدودا دو سوم از حجم مخزن اصلی سپتیک تانک است که عملیات تصفیه در این قسمت از دستگاه سپتیک تانک رخ می دهد.
  • دیواره جدا کننده سپتیک تانک : این دیواره مخزن اصلی سپتیک تانک را به دو ناحیه تقسیم می کند. انتقال فاضلاب بین مخزن اولیه و ثانویه از میان این صفحه انجام می شود.
  • مخزن زلال سازی سپتیک تانک : شامل حدودا یک سوم از حجم مخزن اصلی سپتیک تانک است که فاضلاب پس از خروج مخزن اولیه، در این قسمت تجمع می یابد.
  • تهویه: مجرایی است که در بالای مخزن سپتیک تانک برای خروج گاز های تولیدی ناشی از تصفیه بیولوژیکی تعبیه می شود.

بعد از بررسی ساختمان کلی سپتیک تانک ، نحوه عملکرد این دستگاه بررسی می شود. پس از ورود فاضلاب به مخزن اولیه سپتیک تانک عملیات تصفیه مکانیکی و بیولوژیکی در این دستگاه آغاز می شود. به این ترتیب که مواد معلق و ذرات سنگین به سبب چگالی بیشتر در سپتیک تانک رسوب کرده و روغن ها و چربی ها به دلیل چگالی پایین تر از آب شناور می شوند. تجمع مواد ته نشین شده در کف مخزن سپتیک تانک باعث ایجاد توده لجن و رشد و تکثیر میکروارگانیسم ها و باکتری ها می شود. به دلیل عدم هوادهی در سیستم سپتیک تانک واکنش های بیولوژیکی انجام گرفته عمدتا بی هوازی هستند و بخش کمی از واکنش ها، با مصرف اکسیژن محلول فاضلاب در سپتیک تانک به صورت هوازی انجام می شوند. پس از مدتی باکتری های اسید زا مواد آلی موجود در لجن را به اسید و بعد از آن میکروارگانیسم های متان ساز مواد اسیدی موجود را به بیو گاز تبدیل می کنند و دوباره PH سیستم سپتیک تانک به محدوده خنثی باز می گردد. به این ترتیب واکنش های بیولوژیکی که در جریان رشد و تکثیر میکرو ارگانیسم ها در سپتیک تانک انجام می شود باعث تجزیه مواد آلی آلاینده و تصفیه فاضلاب می گردد. از طرفی انجام این فعالیت های بیولوژیکی در سپتیک تانک سبب تبدیل بخش عظیمی از لجن به بیو گاز و کاهش چشم گیر حجم لجن می شود. بیو گاز تولیدی که عمدتا از متان تشکیل شده از قسمت فوقانی مخزن سپتیک تانک و از طریق تهویه تخلیه می شود.

بین مخزن اولیه سپتیک تانک و مخزن زلال سازی ، دیواره جدا کننده ای در سپتیک تانک قرار می گیرد که در وسط این صفحه یک مسیر ارتباطی بین دو مخزن سپتیک تانک وجود دارد به طوری که آب عاری از مواد ته نشین شونده و قابل شناور شدن از این طریق وارد مخزن زلال سازی سپتیک تانک شده و در آن جا تجمع می یابد. البته باید توجه داشت ذرات بسیار کوچک قابل ته نشینی و شناور شدن باز هم وارد مخزن زلال سازی سپتیک تانک می شوند به همین دلیل لوله خروجی سپتینک تانک نیز در قسمت وسط مخزن دوم نصب می شود.

از آنجایی که لجن مخزن اول سپتیک تانک تبدیل به بیو گاز شده و حجم آن کاهش می یابد دوره تمیز کاری سپتیک تانک در حدود دو سال می باشد که این مساله یکی از مزیت های سپتیک تانک هست البته در زمان تمییز کاری مخزن سپتیک تانک ، نباید تمام لجن را از مخزن خارج کرد و بخشی از آن برای سرعت بخشیدن به شروع فرآیند تصفیه بیولوژیکی داخل مخزن سپتیک تانک باقی گذاشته شود. (دقیقا مانند لجن برگشتی در فرآیند های لجن فعال)

ایمهاف تانک ها نیز فرآیند مشابهی دارند به این ترتیب که مواد معلق ته نشین شده و تجزیه می شوند و مواد سبک با شناوری از سیستم خارج می شوند. تفاوت اصلی ایمهاف تانک ها و سپتیک تانک ها نحوه طراحی ان هاست به نحوی که در ایمهاف تانک ها یک منطقه ته نشینی V شکل وجود دارد که جدا از ناحیه تجزیه است. اما در سپتیک تانک ها ته نشینی و تجزیه در یک مکان انجام می شود.

 

موارد کاربرد سپتیک تانک ها


در این مناطق به دلیل کم بودن فاضلاب، پمپاژ آن با مشکل مواجه می شود و از طرفی مواد معلق با رسوب در لوله ها باعث اختلال در سیستم جمع آوری فاضلاب می شود که سپتیک تانک هردو مشکل را بر طرف می سازند.

  • حذف ذرات قابل ته نشینی، چربی و روغن های موجود در فاضلاب رستوران ها و سالن های غذا خوری، برای جلوگیری از پر شدن سریع چاه جذبی و گرفتگی لوله ها به سبب تجمع چربی و ذرات درشت قابل ته نشینی از سپتیک تانک استفاده می شود.

انواع سپتیک تانک


سپتیک تانک از لحاظ جنس مخزن انواع مختلفی دارد که عملکرد مشابهی دارند اما هر کدام از سپتیک تانک مزایا و معایبی دارند. انواع سپتیک تانک به قرار زیر است:

سپتیک تانک بتنی:


این مخازن سپتیک تانک به طور استوانه ای و مکعبی ساخته می شوند و پیشینه ی زیادی دارند مخازن سپتیک تانک بتنی مزایا و معایبی دارند اما از آنجایی که معایب آن ها مشکلات زیادی را به مصرف کننده تحمیل می کند به جز در موارد خاص سپتیک تانک کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

موارد کاربرد سپتیک تانک ها


در این مناطق به دلیل کم بودن فاضلاب، پمپاژ آن با مشکل مواجه می شود و از طرفی مواد معلق با رسوب در لوله ها باعث اختلال در سیستم جمع آوری فاضلاب می شود که سپتیک تانک هردو مشکل را بر طرف می سازند.

  • حذف ذرات قابل ته نشینی، چربی و روغن های موجود در فاضلاب رستوران ها و سالن های غذا خوری، برای جلوگیری از پر شدن سریع چاه جذبی و گرفتگی لوله ها به سبب تجمع چربی و ذرات درشت قابل ته نشینی از سپتیک تانک استفاده می شود.

 



دیدگاه ها :