پکیج فلزی تصفیه فاضلاب

پکیج فلزی تصفیه فاضلاب

فرآیندهای تصفیه فاضلاب

حذف مواد آلاینده از فاضلاب به کمک فرآِیندهای بسیار متنوعی به انجام می رسد که بر این اساس فرآیندهای تصفیه فاضلاب را به سه دسته اصلی ۱- فرآیندهای فیزیکی ۲- فرآیندهای شیمیایی و ۳- فرآیندهای بیولوژیکی تقسیم بندی می نمایند.

فرآیندهای فیزیکی تصفیه فاضلاب

به روشهایی که در آن برای جداسازی و حذف مواد آلاینده از نیروها و مکانیزم های فیزیکی استفاده می شود، روشهای فیزیکی می گویند. برخی از روشها مانند آشغالگیری، دانه گیری، ته نشینی و فیلتراسیون از جمله روشهای فیزیکی تصفیه فاضلاب هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص فرآیندهای فیزیکی به لینکهای زیرمراجعه فرمایید.

۱-آشغالگیری

     ۱-۱- درشت دانه (میله ای)

     ۲-۱-ریزدانه

     ۳-۱- میکرواسکرین

۲- ته نشینی

۳- شناورسازی

     ۱-۳- API

     ۲-۳- DAF

 

فرآیندهای شیمیایی تصفیه فاضلاب

در برخی از موارد جهت حذف مواد آلاینده در فاضلاب لازم است که از یک فرایند شیمیایی استفاده شود. از این رو به روشهایی که در آنها از فرایندهای شیمیایی جهت تصفیه بکار برده می شود، روشهای شیمیایی تصفیه فاضلاب می گویند. چنین روشهایی گاه بصورت مستقیم و گاه بصورت غیر مستقیم سبب جداسازی مواد آلاینده از فاضلاب می گردند. تنظیم pH، انعقاد و لخته سازی، ترسیب شیمیایی و اکسیداسیون نمونه هایی از روشهایی شیمیایی تصفیه فاضلاب می باشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص فرآیندهای فیزیکی به لینکهای زیرمراجعه فرمایید.

۱خنثی سازی

۲-تنظیم PH

فرآیندهای بیولوژیکی تصفیه فاضلاب

روشی را که در آن برای تصفیه فاضلاب از میکروارگانیسم ها و فرایندهای بیولوژیکی مرتبط با آنها استفاده شده باشد، روش بیولوژیکی تصفیه فاضلاب می گویند. میکروارگانیسم ها و به خصوص باکتریها هر یک در شرایط محیطی خاصی قادر به فعالیت و ادامه حیات می باشند. بطوریکه برخی از آنها در حضور اکسیژن و برخی دیگر در غیاب اکسیژن می توانند فعالیتهای حیاتی داشته باشند. بر همین اساس روشهای بیولوژیکی را از نظر حضور و یا عدم حضور اکسیژن در فرآیند به دو دسته کلی روشهای هوازی و بی هوازی تقسیم بندی می نمایند.

روشهایی چون لجن فعال، لجن فعال با هوادهی گسترده، RBC و صافی های چکنده از جمله روشهایی هوازی و روشهایی مانند UASB و ASBR از جمله روشهای بی هوازی بیولوژیکی تصفیه فاضلاب هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص فرآیندهای بیولوژیکی به لینکهای زیرمراجعه فرمایید.

فرآیند لجن فعال با اختلاط کامل (CMAS)

۲- فرآیند لجن فعال متعارفی با جریان قالبی (CPFAS)

۳- فرآیند لجن فعال با هوادهی گسترده (EAAS)

۴- فرآیند لجن فعال با تثبیت تماسی (CSAS)

۵-فرآیند رئاکتور ناپیوسته متوالی (SBR)

۶- فرآیند رئاکتور بیولوژیکی غشایی (MBR)

۷- UASB

۸- RBC



دیدگاه ها :