چربی گیر فاضلاب

چربی گیر فاضلاب

چربی گیر فایبرگلاس ، قیمت چربی گیر فاضلاب رستوران آشپزخانه

چربی گیر رستوران

چربی گیر دستگاهی جهت جداسازی روغن و چربی از مایعات خارج شده از رستوران ، آشپزخانه ، تالار ، قنادی و سایر اماکن عمومی و اداری یا تجاری می باشد که تحت عنوان چربی گیر فاضلاب از آن یاد می شود.

فرآیند تولید پساب چرب در آشپزخانه و رستوران و حذف روغن از آب

روغن های گیاهی و حیوانی به عنوان یکی از منابع اصلی در طبخ غذا به شمار می آیند. در فرآیند طبخ غذا عملیاتی چون شستشوی ظروف آشپزخانه ، آبکشی غذا و خوراکهای چرب و برنج ها و کفشویی آشپزخانه باعث تولید حجم قابل توجهی پساب چرب می شود. این پساب، عمدتا محتوی چربی، روغن و پسماندهای غذا می باشد و در گروه پساب ها و فاضلاب های چرب طبقه بندی می گردد .

مشکلات ناشی از ورود چربی و روغن (FOG) به شبکه فاضلاب

الزام استفاده از چربی گیر : ورود فاضلاب های حاوی چربی و روغن به شبکه جمع آوری فاضلاب باعث رسوب ذرات چربی و روغن در دیواره لوله ها و اتصالات و بالتبع گرفتگی (Fouling) اتصالات می شود. از طرف دیگر در اکثر رستوران های بین شهری مستقیماً پساب آشپزخانه را به داخل چاه تخلیه می کنند. این امر باعث گرفتگی روزنه های دیواره چاه و در نتیجه کاهش قدرت جذب چاه می شود. بنابراین استفاده از چربی گیر جهت جداسازی و حذف ذرات چربی و روغن از پساب، قبل از ورود به شبکه فاضلاب امری ضروری می باشد.

استفاده از چربی گیر آشپزخانه جهت حذف چربی از جریان فاضلاب
به منظور جداسازی ذرات چربی و روغن از فاضلاب آشپزخانه و رستوران ها می بایست قبل از اتصال این فاضلاب به شبکه اصلی و یا تخلیه به چاه از یک واحد چربی گیر (Grease Trap) بهره گرفت. استفاده از چربی گیر فایبرگلاس ضمن سادگی کاربرد، هزینه بسیار کمتری را به همراه دارد. با توجه به اینکه چربی دارای وزن مخصوص کمتر از فاضلاب می باشد، در صورت ایجاد شرایط محیطی مناسب، چربی موجود در فاضلاب به راحتی به سطح فاضلاب آمده و می توان آن را از جریان فاضلاب حذف کرد. استفاده از چربی گیر فایبرگلاس این شرایط را برای فاضلاب آشپزخانه ها فراهم می کند و در صورت کاربری مناسب، قادر به حذف بیش از ۹۸ درصد چربی موجود در جریان فاضلاب خواهد بود.

استفاده از فایبرگلاس در ساخت چربی گیر علاوه بر سبکی، باعث استحکام بسیار بالا و طول عمر طولانی آن خواهد شد.

یکی از وظایف چربی گیر فاضلاب رستوران و آشپزخانه، نگهداری پساب چرب و کاهش دمای آن است.

با این عمل حلالیت چربی در داخل فاز آب کاهش پیدا کرده و به دلیل اختلاف دانسیته در سطح فاضلاب جمع می شود. عمده ترین وظیفه دیگر یک چربی گیر رستوران و آشپزخانه جداسازی مواد جامد و پسماند های غذایی موجود در فاضلاب می باشد. چربی گیر فاضلاب معمولا در خارج از آشپزخانه و در داخل زمین نصب می شود تا اجازه جریان ثقلی به فاضلاب چرب داده شود. انتهای لوله خروجی چربی گیر در داخل فاضلاب شناور است تا باعث خروج پساب چربی گیری شده شود.
چربی گیر

چربی گیر فایبرگلاس تولیدی گروه صنعتی آبفاکولاک توسط یک دیواره به دو قسمت تقسیم شده است. در قسمت اول سبد آشغالگیر چربی گیر فایبرگلاس دانه ریز نصب شده است تا ذرات جامد را از جریان فاضلاب جدا نماید. مواد جامد عبوری از سبد آشغالگیر چربی گیر فایبرگلاس در کف ناحیه اول تجمع یافته که یا به مرور هضم می شود و یا در صورت لزوم می توان آنها را تخلیه کرد. در انتهای بخش اول، مدیای متراکم (Packing) از جنس پی وی سی نصب شده است که باعث تغییر جهت ناگهانی جریان فاضلاب از حالت افقی به حالت عمودی می گردد. این تغییر جهت جریان از یک طرف در شناور سازی چربی بسیار موثر است و از طرف دیگر باعث ممانعت از فرار چربی محلول توسط انتهای لوله خروجی فاضلاب می گردد.

ظرفیت چربی گیر رستوران تابعی از پارامترهایی چون تعداد پرس غذای پخت شده در اوج شیفت کاری، دبی فاضلاب تولیدی، نوع و تنوع غذایی رستوران یا آشپزخانه و نوع و درصد چربی موجود در فاضلاب می باشد.

مهمترین مزایای چربی گیر رستوران و آشپزخانه های صنعتی عبارت است از:

· قابلیت ساخت و مونتاژ در محل پروژه دستگاه چربی گیر رستوران فایبرگلاس

· قابلیت ساخت در ابعاد دلخواه دستگاه چربی گیر فایبرگلاس رستوران

· ایزولاسیون کامل و بدون بو دستگاه چربی گیر رستوران فایبرگلاس

· استحکام بسیار بالای جداره و امکان مدفون کردن آن دستگاه چربی گیر فایبرگلاس رستوران

· مقاومت بسیاربالا در مقابل خوردگی و مواد شیمیایی دستگاه چربی گیر رستوران فایبرگلاس

· حمل و نصب آسان دستگاه چربی گیر فایبرگلاس رستوران

· قابلیت جابجایی محل استقرار دستگاه چربی گیر رستوران فایبرگلاس

· دارا بودن پوشش ضد اشعه ماورا بنفش دستگاه چربی گیر فایبرگلاس رستوران UV

· عمر طولانی دستگاه چربی گیر رستوران فایبرگلاس

· عدم نیاز به عایقکاری و تعمیر دستگاه چربی گیر فایبرگلاس رستوران

· بالاترین عملکرد جداسازی ذرات چربی از فاضلاب بدلیل استفاده از مدیا و اندازه گیری دقیق مقاطع دستگاه چربی گیر رستوران فایبرگلاس

· برخورداری از ونت هوا جهت دفع بوی ناشی از لیز شدن چربی دستگاه چربی گیر فایبرگلاس رستوران

· دارای سبد آشغالگیر قابل تعویض دستگاه چربی گیر رستوران فایبرگلاس

· دارای دو دریچه جهت بازدید دوره ای دستگاه چربی گیر فایبرگلاس رستوران

 

گروه صنعتی آبفاکولاک در سال ۱۳۹۲ با همکاری ۱۱ شرکت مهندسین مشاور در سطح شهرستان ها توانست بیش از ۹۸ دستگاه چربی گیر فایبرگلاس بمنظور تصفیه فاضلاب رستوران، تصفیه فاضلاب غذاخوری، تصفیه فاضلاب آشپزخانه و تصفیه فاضلاب هتل نصب نماید.
چربی گیر رستوران

خط تولید ما در روز قادر به تولید ۱۵ دستگاه چربی گیر فاضلاب، چربی گیر رستوران، چربی گیر آشپزخانه، چربی گیر فایبرگلاس می باشد که در تمامی ایران بی نظیر است.

چربی گیر رستوران علاوه بر قابلیت جداسازی چربی رستوران از پساب خروجی کاربردهای متفاوتی دارد.

به طور مثال در کارخانه های داروسازی بدلیل وجود ذرات وازلین و پارافین در پساب خروجی می توان از همین چربی گیر رستوران جهت جداسازی چربی از فاضلاب استفاده نمود.

چربیگیر رستورانی فایبرگلاس که توسط شرکت آبفاکولاک زیست تولید و نصب می گردد دارای ضمانت اخذ تائیدیه محیط زیست بوده و در صورت عدم دریافت تائیدیه از محیط زیست کل مبلغ به خریدار چربیگیر فایبرگلاس عودت خواهد شد.

متاسفانه بزرگترین معضل امروز اغلب اگوهای فاضلاب شهری انشعابات نامتعارف و نمونه بارز آن چربی و روغن موجود در غذای تولید شده در رستورانها و فست فودهاست. در صورت استفاده رستورانها از چاه چربی بدلیل تشکیل لایه چربی در بدنه چاه جذبی قابلیت چاه در جذب فاضلاب به شدت کاهش یافته و سرعت پر شدن چاه بالا می رود.

استفاده از چربیگیر فایبرگلاس یا چربیگیر پلی اتیلن به شما کمک میکند هزینه تخلیه چاه را کاهش دهید. همچنین در صورت سر ریز فاضلاب خروجی به اگوی شهری اداره آب و فاضلاب قطعا تعبیه دستگاه چربیگیر را چه از نوع فایبرگلاس و چه از نوع پلی اتیلنی ضروری نموده است.

نحوه محاسبه ظرفیت چربی گیر در رستوران ها و آشپزخانه های طبخ غذا:
ظرفیت چربی گیر در رستورانها معادل خواهد بود تعداد پرس غذا در وعده پیک غذایی ضربدر عدد ۵ لیتر
بطور مثال در آشپزخانه ای که نهار تعداد ۱۰۰۰ پرس غذا سرو می کند ظرفیت چربیگیر برابر است با ۵ مترمکعب.

نکته مهم:
بدلیل استفاده از مدیای متراکم (پکینگ لاملا) در چربی گیر فایبرگلاس سرعت خنک کاری در چربی گیر از یک ساعت به ۲۰ دقیقه کاهش خواهد یافت. لذا ظرفیت چربی گیر فایبرگلاس معادل خواهد بود با ظرفیت چربی گیر پلی اتیلن تقسیم بر عدد ۳

 

مخزن چربی گیر | مخزن چربیگیر فاضلاب | مخزن چربی گیر رستوران

در سال ۱۳۹۴ تعداد ۱۴۴ چربی گیر فایبرگلاس تولید و نصب گردیده است. مهمترین پروژه هایی که در سال اخیر چربی گیر آنها نصب گردیده است عبارتند از:

چربی گیر رستورانهای گروه ساختمانی ۱۳۳ سراسر ایران تعداد ۵ دستگاه

چربی گیر آشپزخانه های فروشگاه های زنجیره ای هایپر می

چربی گیر فایبرگلاس سیتی سنتر اصفهان تعداد ۱۲ دستگاه چربی گیر

چربی گیر فاضلاب رستوران خبرگزاری فارس – تهران

چربی گیر رستوران آمل به ظرفیت ۵ مترمکعب

در زمینه تولید چربی گیر پلی اتیلن نیز ناب زیست هم اکنون پیشرو تمامی تولیدکنندگان قرار گرفته است. چربی گیر پلی اتیلن اغلب در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که امکان ساخت دیواره محافظ برای چربی گیر نیست. ظرفیت چربی گیر پلی اتیلن از ۵۰۰ لیتر شروع و تا چربی گیر پلی اتیلن ۹۵ متر مکعب ادامه دارد.

موضوع قابل اهمیت در خرید چربی گیر دقت به ضخامت بدنه دستگاه چربی گیر می باشد. همچنین نوع رزین مورد استفاده در دستگاه چربی گیر بسیار حائز اهمیت می باشد. ضخامت بدنه چربی گیر باعث طول عمر بیشتر دستگاه چربی گیر می گردد.

تقسیم بندی انواع چربی گیر از لحاظ نحوه تخلیه چربی

چربی گیر رستوران یا چربی گیر آشپزخانه صنعتی به لحاظ نحوه تخلیه چربی به دو نوع اتوماتیک و چربی گیر ثقلی تقسیم بندی می شود. چربی گیر اتوماتیک آشپزخانه می تواند از نوع فایبرگلاس (چربی گیر فایبرگلاس اتوماتیک) یا پلی اتیلن (چربی گیر اتوماتیک پلی اتیلن) باشد. چربی گیر نیمه اتوماتیک یا چربی گیر غیر اتوماتیک نیز می تواند فایبرگلاس (چربی گیر نیمه اتوماتیک فایبرگلاس) و یا پلی اتیلن (چربی گیر نیمه اتوماتیک پلی اتیلن) باشد.

اساس کار چربی گیر رستوران

چربی گیر مورد استفاده در آشپزخانه صنعتی را چربی گیر صنعتی می نامند . ( چربی گیر پلی اتیلن )اساس کار چربی گیر فاضلاب بر مبنای قانون چگالی کمتر روغن نسبت به آب بنا نهاده شده است. هماهنطور که میدانیم چربی برای جدا شدن از آب به دو عامل نیاز دارد اول خنک شدن و دوم آرامش پیدا کردن. چربی گیر تمام اتوماتیک بنحوی طراحی شده است که بمحض رسیدن سطح چربی که در بالای مخزن چربی گیر قرار گرفته است به خروجی چربی ، چربی معلق در کانال مخصوص جریان یافته و به سمت مخزن حمل چربی منتقل می شود .

یک چربی گیر یک دستگاه لوله کشی (نوعی تله) است که برای غلبه بر بیشتر گریس ها و جامدات قبل از وارد شدن به سیستم دفع فاضلاب طراحی شده است . فاضلاب معمولی حاوی مقادیر کمی از روغن و چربی است . مقدار زیادی چربی از تهیه غذا در رستوران ها می تواند یک مخزن یا تاسیسات تصفیه خانه را از بین ببرد و موجب انتشار فاضلاب های غیر تصفیه شده در محیط زیست شود.
قیمت چربی گیر رستوران

جهت استعلام قیمت چربی گیر فایبرگلاس و محاسبه ظرفیت چربی گیر رستوران آشپزخانه و تالار با کارشناسان ما تماس بگیرید . قیمت چربی گیر فایبرگلاس یک مترمکعب از ۱۶ میلیون ریال آغاز و تا ۶۵ میلیون ریال ادامه دارد . قیمت چربی گیر فایبرگلاس دو متر مکعب از ۲۴ میلیون ریال آغاز و تا ۷۹ میلیون ریال ادامه دارد . علت این تفاوت قیمت چربی گیر ضخامت بدنه چربی گیر و نوع پکینگ مورد استفاده در تولید چربی گیر فایبرگلاس می باشد .

چربی گیر پلی اتیلن

سپتیک تانک

منهول

لوله کاروگیت



دیدگاه ها :