تصفیه فاضلاب -تصفیه پساب

تصفیه فاضلاب -تصفیه پساب

پکیج تصفیه فاضلاب. شرکت آبفاکولاک طراح و سازنده انواع پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی با دودهه تجربه و کارخانه مجهز به طراحی و ساخت پکیج های 

پلی اتیلن،فلزی ]سپتیک تانک و…

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن

پکیج پلی اتیلن مدفون تصفیه فاضلاب، از اجزای داخلی پلاستیکی با دوام تشکیل شده است. این سیستم در مقایسه با پکیج فلزی تصفیه فاضلاب و تصفیه خانه های بتنی، بسار سبک تر،مقاوم تر،

دارای طول عمربیشتر، وبهره برداری بسیار آسان تر برای اپراتور می باشد.

شرکت آبفاکولاک طراح و سازنده انواع پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی با دودهه تجربه و کارخانه مجهز به طراحی و ساخت پکیج های تصفیه فاضلاب به صورت فلزی پیش ساخته و بتونی

هدف از تصفیه فاضلاب

با توجه به افزایش روز افزون  شهر نشینی و نیاز به ساخت  شهرک سازی های مسکونی و تصفیه فاضلاب تولید شده توسط انسان ها به یکی از اصلی ترین و مهم ترین مسایل برای تمامی جوامع تبدیل شده است. و با توجه به کمبود آب و آب های زیرزمینی یکی از اصلی ترین کارها در کشورهای پیش رفته استفاده مجدد از بازیافت تصفیه فاضلاب می باشد. از این سو و در راستای مشکلات  موجود و کمبود آب کشورهای در حال توسعه جهان در حال سرمایه گذاری در صنعت تصفیه آب وفاضلاب می باشند.با استفاده مجدد از بازیافت تصفیه فاضلاب از قبیل تصفیه فاضلاب بهداشتی (انسانی) و تصفیه فاضلاب( صنعتی ) و استفاده مجدد از آب قابل برگشت آنها به چرخه بازگشت آب به کمک کمبود آب  و بهداشت محیط می روند.

  درکشور ما هم همچون سایر کشورهای توسعه یافته چند سالی است که تصفیه فاضلاب به یکی از اصلی ترین کارهای دولت ها تبدیل شده است. و یکی از مطالبات دولت ها از وزراتخانه ها زیر مجموعه تصفیه آب و فاضلاب می باشد. و از این رو بودجه های خاصی در ردیف بودجه های عمرانی دولت ها قرار گرفته است. از این حیث شرکت آبفاکولاک آب همگام با سایرشرکت های فعال در صنعت تصفیه آب و فاضلاب در کشور چند سالی است که دراین ضمینه اقدام به فعالت نمونده و به کمک کادر بادانش خود اقدام به ساخت و تجهیز واحد های تصفیه آب و فاضلاب نموده است .

 تصفیه فاضلاب

   تصفیه فاضلاب اغلب به دو روش مورد استفاده قرارمیگرد. اولین روش روش هوازی و دومی روش بی هوازی می باشد. از روش  هوازی به عنوان پیشرفته در جهان یاد میشود. و از سویی روش تصفیه فاضلاب به روش بی هوازی به دلیل بوی بد و آزار دهنده و کیفیت ضعیف تر خروجی فاضلاب به نصبت روش هوازی کمتر مورد استفاده و تایید سازمان محیط زیست می باشد.

در تصفیه فاضلاب به روش بی هوازی اصولا از سپتیک تانک ها ی مختلف استفاده میشود و در انتها به راکتور بی هوازی ختم میشوند. ولی در روش هوازی با استفاده از تجهیزات هوادهی باکتری های هوازی این نوع باکترها را ابتدا رشد داده و ازخود خوری  باکتر ها جلوگیری میکنند. شایان ذکر می باشد که در تصفیه فاضلاب هوازی با استفاده از انواع منعقد کننده های مجاز  همچون آلوم و به وسیله ته نشینی همه ذرات معلق موجود در آب به آبی با رنگ شفاف و زلال خواهد رسید از اصلی ترین پارامترهای استفاده ازپکیج تصفیه فاضلاب خروجی آب مناسب با استاندارد سازمان محیط زیست  مورد استفاده  مصارف کشاورزی و صنعتی می باشد. اجرای مناسب در ضمینه  تصفیه فاضلاب متواند کمک شایانی به کشور در تامین آب وجلوگیری از استفاده از آب های زیر زمینی و مبازره با خشگسالی بنماید. در همه جای دنیا انساها به صورت جامد ومایع فضولاتی در آب ایجاد میکنند. بخش بسیار زیادی از این فاضلاب را آب تشکیل میدهد. که چیزی حدود  ۹۹/۹درصد می باشد. تصفیه فاضلاب فرآیندی است که به موجب آن از بار آلودگی فیزیکی,شیمیایی,میکروبی فاضلاب کاسته شود. انواع فاضلاب از سر رشته تولید آن به دوبخش فاضلاب بهداشتی یا صنعتی تقسیم می شوند. انواع  فاضلاب انسانی از طریق مجتمع های مسکونی.,ادارات,بیمارستانها شوند. و انواع فاضلاب صنعتی از طریق کارخانجات صنعتی,لبنی,نساجی,معادن,تولید میشوند,و درانتها هدف ازتصفیه فاضلاب کمک به شرایط زیست محیطی انسانها,حیوانات,گونه های کشاورزی می باشد.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب 

در تصفیه کردن فاضلاب چندین روش مختلف برای تصفیه کردن فاضلاب به وسیله پکیج تصفیه فاضلاب وجود دارد وشرکت آبفاکولاک توانایی بسیار بالای خود را با طراحی واجرا پروژهای زیادی از پکیج تصفیه فاضلاب با اخرین استاندارهای سازمان محیط زیست در ایران را دارا می باشد

 دراین بخش قصد داریم مقایسه ای بین قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی و تصفیه خانه فاضلاب بتنی در ابعاد وظرفیت های متفاوت را بررسی کنیم.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب اکثرا به صورت فلزی در کارخانه شرکت آبفاکولاک تولید میشود و عملیات ساخت,نصب و راه اندازی آن کمتر و اقتصادی تر از نوع بتونی آن می باشد در این نوع از سیستم ها بدلیل عدم حضور فیزیکی پرسنل برسر پروژها و اعمال هزینه های جانبی قیمت پکیج تصفیه فاضلاب برای کارفرما  ارزانتر می باشد .

 قیمت روش های بتونی به دلیل بکاربردن میلگرد و مصالح سیمانی و با توجه به قالب بندی و هزینه های مهندسی کارگری  ساخت تصفیه خانه پس از نقشه برداری های اولیه و گودبردای های ابتدایی لازم و مشکلات درجا نمایی در ابعاد کوچک در مقایسه با قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی بسیار بالا می باشد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

  1. نوع فرآیند تصفیه
  2. جنس و آلیاژ پکیج
  3. انتخاب سیتم هوادهی
  4. نوع زمین محل قرارگیری پکیج
  5. شرایط جوی منطقه

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب و تاثیر فرآیند

انتخاب فرآیند تصفیه و نوع طراحی ان می تواند در بهینه کردن طرح اولیه نقش مهمی را ایفا کند. استفاده کردن از روش های بی هوازی می تواند قیمت پکیج تصفیه فاضلاب را افزایش دهد به نصبت  طراحی و ساخت نوع هوازی آن بهینه کردن حجم هوادهی وته نشینی یکی از اصلی ترین کارها در طراحی شرکت های سازنده می باشد.و در کیفیت فاضلاب خروجی نقش شایان ذکر و چشمگیری دارد. از این رو کیفیت استاندار خروجی فاضلاب نقش بسیار مهمی در قیمت پکیج تصفیه فاضلاب دارد.

   پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

  از عوامل ایجاد کننده های تصفیه فاضلاب صنعتی و پساب آنها می توان از واحد های صنعتی و پساب ناشی از تولیدات کارخانجات صنعتی نام برد. و یکی از پر استفاده ترین روشهای تصفیه فاضلاب صنعتی استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب صنعتی می باشد. قیمت مناسب,ایجاد فضای کم,کامل بودن سیستم مکانیکال,راهبری اسان,نصب راحت,راهبری آسان آنها یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی در مقایسه با سایر سیستم ها  می باشد. یکی از عمده ترین مشکل های صنایع صنعتی استاندارد خروجی فاضلاب می باشد که با توجه به خروجی فاضلاب از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی در مقاسیه با سایر روش ها شرکت های سازنده را مجاب به تولید این نوع سیستم نمود و از سویی کارخانجاتی که با اینگونه آلایندها سروکار دارند را مجاب به استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی نموده است. با توجه به تعقیرات صورت گرفته شده در صنایع چه از قبیل نوع فرایند تولید و فاضلاب آنها یا افزایش مقدار پساب تولیدی انها اگر نیازی به تعقیر روش تصفیه باشد. از این رو در روش تصفیه فاضلاب شرکت هایی که اقدام به تصفیه کردن پساب تولیدی خود از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی نموده اند به راحتی می توانند تعقیرات را بدون متوقف کردن عمل تصفیه و با کمترین هزینه اعمال نمایند.

فاضلاب های تولید شده در صنایع مختلف عمدتا به دوسته جدا از هم تقسیم میشوند .

۱ -فاضلابهای با خاصیت بیو شیمایی که تشکیل دهنده اجزای آنها اصولا مواد عالی تجزیه پذیر بوده که در صنایع غذایی,دامداری,.فاضلاب های بهداشتی,رستورانها,آشپزخانه ها می باشند.

۲ –فاضلابهای شیمایی که اجزای تشیکیل دهنده آنها عموما مواد شیمیایی تجزیه ناپذیر می باشند که عمدتا در صنایع پتروشیمی,الایشگاه,نساجی,صنایع فولاد,سیمان, می باشند .

شرکت آبفاکولاک در جهت کمک به حل مشکلات صنایع و رفع تمامی پارامترهای آلاینده آب  توانایی  طراحی,ساخت,راه اندازی,انواع پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی مرتبط با تما می صنایع را از ظرفیت ۵ الی ۱۰۰۰ مترمکعب درشبانه روز  دارا می باشد .

متریال استفاده شده در پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

  • استفاده از ورق های فولادی از آلیاژهای ST37 یا SS مطابق با خواص فاضلاب خروجی
  • آهن کشی های ساپورت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی از قوطی و ناودانی با ضخامت مختلف نسبت به حجم پکیج
  • استفاده از تجهیزات مکانیکال از برترین برند های اروپای شرقی در پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی
  • تابلو برق راهبردی سیستم  اتوماتیک به وسیله PLC
  • رنگ امیزی پکیج پس از سند بلاست سطوح با استاندار د ۲/۱/۲ باسه لایه رنگ اپوکسی به ضخامت ۱۸۰ میکرون
  • بکارگیری دیفیوزرهای حباب ریز عمدتا متعلق به سازنده های اروپایی جهت تقسیم هوا در کل سطح پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی
  • سیستم هواسازی به وسیله بلویر و ساید چنل

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی-انسانی

با توجه به مشکلاتی که در  تصفیه کردن فاضلاب در تمامی  جوامع از جمله در مجتمع های مسکونی که به تصفیه خانه های شهری وصل نیستن یا خدمات رسانی به آنها برای دولت سخت و هزینه زیادی را شامل می باشد. همیشه یکی از اولین راه ها و بصرفه بودن استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش لجن فعال می باشد. از آنجا که فاضلاب بهداشتی انسانی حامل زیادی از مواد جامد معلق و مواد عالی می باشند و محلول بعضی از عناصر موجود شامل فسفرو نیترات هست و علاوه بر آن شامل ترکیبات شیمیایی و پاتوژن های فراوانی نیز می باشد که با سلامتی انسان و بهداشت محیط سازگار نمی باشد. از این رو شرکت آبفاکولاک با توجه به  تجربه فراوانی که در این ضمینه کسب کرده است.و با توجه حساسیت موضوع و مشکلات ذکر شده اقدام به طراحی سیستم پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و کاملا مقرون به صرفه به روش هوازی وبی هوازی طبق ظرفیت های درخواستی کارفرمایان  اقدام به طراحی و اجرا انواع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی- انسانی نموده است .

سیستم های پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به واحدهای کوچک تصفیه ای گفته میشود که برای تصفیه فاضلاب بهداشتی در حجم های مختلف مورد استفاده قرار میگیردند. زیرا در ساخت سیستم های تصفیه فاضلاب بهداشتی که فاضلاب آنها کم می باشد ساخت اینگونه سیستم های از کاربری بالایی برخوردار می باشند. در تصفیه فاضلاب ها ی اینگونه عمدتا” از سوی مهندسین ناظر و پیمانکاران واجد شرایط  پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به صورت فلزی به روش لجن فعال  به جای سیستم های بتونی پیشنهاد داده میشوند. در اینگونه سیستم ها به دلیل اینکه همه واحد ها بصورت جداگانه و به صورت مستقل و قابل دسترس اپراتور  طراحی و اجرا میشوند. یکی از عمده ترین و متداول ترین روش ها دراستفاده از روش لجن فعال می باشد. که این روش آسانترین و با کیفیت ترین پساب خروجی را ایجاد می نماید به دلیل عدم بوی بد و نامطبوع در پکیج تصفیه فاضلاب انسانی این روش به سایر روش ها ارجعیت دارد .

 انواع روش های مخلتف در پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی به استفادده از لجن فعال

·         روش اول- هوادهی گسترده (EAAS)

·         روش دوم –رشد چسبنده (IFAS)

·         روش سوم –رشد چسبنده (SBR)

·         روش چهارم – بستر متحرک (MBBR)

·         روش پنجم –راکتور بیولوژیکی(MBR)

شاخص ترین مزایای استفاده از  پکیج تصفیه فاضلاب انسانی به روش لجن فعال

  • طراحی و ساخت مطابق با فضای فیزیکی موجود کارفرما
  • کم بودن با انرژی مصرفی
  • کم صدا بودن سیستم به دلیل استفاده از هوادهی عمقی
  • استفاده از فضای فیزیکی کم در مقایسه با نوع بتنی
  • اقتصادی بودن در مقایسه با سایر سیستم ها
  • راهبری آسان و نگهداری کم خرج
  • رعایت تمامی استاندردهای مورد نطر سازمانهای مربوطه در آب خروجی

متریال استفاده شده در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی- انسانی

 استفاده از ورق های فولادی با الیاژ ST37 یا SSضدزنگ  مطابق با خواص  فاضلاب خروجی

  • ساپورت اطراف زیر پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی از قوطی و ناودانی با ضخامت مختلف
  • بهره گیری از تجهیزات مکانیکال از برترین برند های معتبر در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی
  • راهبری پکیج بطور اتوماتیک و نیمه اتو ماتیک به وسیله PLC
  • بکاربردن ۱۸۰ میکرون اپوکسی وزینگ ریج پس از سند بلاستکاری با استاندارد ۲/۱/۲
  •          استفاده از دیفیوزرهای مارک JACER
  •          سیستم هواده به وسیله  بلویر

ویژگی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی- انسانی

  •          خروجی  مطلوب فاضلاب مطابق با استاندارهای مربوطه محیط زیست
  •          توان بالای تصفیه کردن فاضلاب در ساعات پیک ورود فاضلاب
  •          حمل,نصب,راه اندازی سریع و آسان
  •          ساخت ارزان و سریع درکارخانه سازنده
  •          در دسترس بودن تمامی تجهیزات برروی پکیج
  •          طراحی و ساخت از قبل مهندسی شده
  •          راهبری آسان به جهت طراحی  سیستم
  •          هزینه کم در تعمیر ونگهداری
  •          استفاده آب تصفیه شده برای آبیاری وفضای سبز

         عمده ترین  ترین کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی – انسانی

  •  موسسات بزرگ ومجتمع های اداری
  • کمپ های تفریحی,کارگری,توریستی
  • تفرجگاه های تفریحی و سیاحتی
  • شهرها و روستاهای کوجک  مناطق دور افتاده  استانها
  • پادگانهای نظامی و ندامتگاه ها

شرکت آبفاکولاک سازنده انواع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی-انسانی به صورت  فلزی .پلی اتیلن.فایبرگلاس

 پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی

از آنجایی که بیمارستانها و مراکز بهداشتی مقدار زیادی آب مصرف میکنند از این رو فاضلاب های عفونی و خطرناک بسیار زیادی هم تولید میکنند در آزمایش های صورت گرفته شده فاضلاب بیمارستانی  شامل عوامل زیادی از ویروس ها, باکترهای خطرناک ,باکترهای که ناقل ایجاد بیماری های فراوانی می باشد. یکی دیگر از آلودگی های در فاضلاب بیمارستانی میکروب های عفونی می باشد. دیگر مواد خطرناک درون فاضلاب بیمارستانی می توان به مواردی همچون مواد شیمیایی و سمی,فلزات سنگین,مواد رادیواکتیو,همراه با فلزات سنگین می باشد از این رو به وضوع عوامل خطر آفرین این عوامل بر روی بهداشت محیط و محیط زیست مشهود می باشد. عامل بسیار مهمی در ایجاد بیماری های فراوانی برای انسانها و جانواران که با آب در ارتباط می باشد فراهم میکند. از این رو  تصفیه فاضلاب بیمارستانی بسیار مهم و تبدیل شده است  شرکت آبفاکولاک با توجه به مشکلات یاد شده مبادرت به ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی کرده  است و با حذف عوامل خطرناک یاد شده می توان آب تصفیه شده را درفضای سبز به استفاده رساند.

با توجه به اینکه طبق آمار اعلام شده از تعدادی از بیمارستانهای کشور در سال های اخیر نشان داده شده که ۶۰ درصد از بیمارستان ها فاضلاب  بیمارستانی خود را مستقیم به چاه ریخته و ۴۰ درصد از آنها به شبکه فاضلاب شهری وصل می باشند. از این رو شرکت آبفاکولاک مبادرت به ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی مطابق با استاندارهای خروجی قابل قبول محیط زیست  نموده است

شاخص ترین مزایای استفاده از  پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی

 طراحی و اجرا  مطابق با فضای فیزیکی کارفرما

  • کم  مصرفی بودن تجهیزات برقی
  • کم صدا بودن سیستم به دلیل
  • فاقد بوی در مراحله تصفیه فاضلاب
  • استفاده از فضای فیزیکی کم
  • اقتصادی بودن سیستم
  • راهبری و نگهداری اسان برای اپراتور
  • رعایت تمامی استاندردهای مورد نطر محیط زیست

              تجهیزات  استفاده شده در پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی

  • استفاده از ورق های فولادی با SSضدزنگ یا فایبرگلاس
  • ساپورت مهار  پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی از قوطی و ناودانی با ضخامت های مختلف
  • بهره گیری از تجهیزات مکانیکال از برترین برند های معتبر در پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی
  • راهبری پکیج بطور اتوماتیک ونیمه اتو ماتیک به وسیله PLC
  • بکاربردن ۱۸۰ میکرون اپوکسی وزینگ ریج پس از سند بلاستکاری با استاندارد ۲/۱/۲
  •          استفاده از دیفیوزرهای مارک JACER پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی
  •          سیستم هواده به وسیله  بلویر

                ویژگی پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی

  •         خروجی  مطلوب فاضلاب مطابق با استاندارهای محیط زیست
  •          توان بالای تصفیه کردن فاضلاب در ساعات پیک کار بیمارستان
  •         حمل .نصب.راه اندازی سریع واسان
  •          ساخت ارزان وسریع درکارخانه سازنده
  •          قابل دردسترس بودن تمامی تجهیزات برروی سیستم
  •          طراحی وساخت از قبل مهندسی شده
  •          راهبری اسان به جهت طراحی خوب  سیستم
  •          هزینه کم در تعمیر ونگهداری
  • استفاده اب تصفیه شده برای ابیاری وفضای سبز توسط پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی

سیستم های پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی ازچند واحد کوچک تصفیه ای تشکیل شده که برای تصفیه فاضلاب بیمارستانی در حجم های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. زیرا درساخت ایننگونه  سیستم های تصفیه فاضلاب بیمارستانی که فاضلاب انها کم می باشد ساخت اینگونه پکیج ها  از کاربردبسیار بالایی برخوردارمی باشند .در تصفیه فاضلاب ها ی اینگونه عمدتا از سوی مهندسین ناظر واجد شرایط  پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی به صورت فلزی پیش ساخته شده به جای سیستم های بتونی  مورد پیشنهاد داده قرارمیگیرد .در اینگونه سیستم ها به دلیل اینکه هر واحد بصورت جداگانه و یا  صورت مستقل و قابل دسترس اپراتور  طراحی واجرا میشوند . یکی از عمده ترین ومتداول ترین نوع سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستانی استفاده از .که این روش آسانترین وباکیفیت ترین پساب خروجی را ایجاد می نماید به دلیل عدم بوی بد ونا مطبوع در پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی  این روش به سایرروش ها ارجعیت دارد .

شرکت آبفاکولاک  با توجه به اشنا بودن با مشکلات فراوان فاضلاب بیمارستانی برای انسانها ومحیط زیست وبا توجه به ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی به صورت کامل علمی اقدام به طراحی .ساخت .اجرا پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی بسیاری  نموده است .

 شرکت آبفاکولاک سازنده انواع پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی -انسانی به صورت فلزی .پلی اتیلن.فایبرگلاس

 جهت کسب اطلاعات  کامل تر در ضمینه خرید و مشاوره بیشتر باکارشناسان شرکت آبفاکولاک تماس حاصل فرمایید.

 



دیدگاه ها :


  1. علی , شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ در ساعت ۱۰:۲۶

    بسیار عالی

  2. admin , یکشنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ساعت ۱۹:۳۴

    مرسی