ایمهاف تانک

ایمهاف تانک

تصفیه فاضلاب، تصفیه فاضلاب خانگی _رستوران ، تصفیه فاضلاب صنعتی ، تصفیه فاضلاب کشتارگاه ، تصفیه فاضلاب کارواش ، 

تصفیه فاضلاب قالیشوری ، تصفیه فاضلاب قالی شوری ، تصفیه فاضلاب شهری ، 

ایمهاف تانک ،اصلاح شده سیستم سپتیک با راندمان بالا تر از ۴۵ درصد.

ایمهاف تانک

ایمهاف تانک

سیستم راکتوربیولوژیکی بی هوازی ایمهاف

یکی دیگر از سیستمهای بیهوازی ، سیستم ایمهاف میباشد . در این سیستم سعی بر این شده تا ضعف های سیستم سپتیک برطرف گردد. به همین منظور یک تانک با چند مرحله ته نشینی طراحی شده تا فاضلاب بتواند زمان بیشتری نسبت به تخمیر و کاهش آلودکی را طی نماید، یکی از نقاط ضعف سیستم  ایمهاف شرایط نگهداری و فضای زیاد احداث مییاشد.

ایمهاف تانک دستگاهی است سر بسته که از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر قسمت در تصفیه فاضلاب نقش ویژه ای دارد و در مجموع به صورت یک تصفیه خانه تک واحدی است که در آن عمل تصفیه به دو روش فیزیکی و بیولوژیکی در مدت زمان معین در حد استاندارد هایی مقرر انجام می گردد.

 در ایمهاف تانک به سبب نبودن هوا باکتری های بی هوازی عناصر عالی شروع به فعالیت کرده و فاضلاب را تجزیه و تخمیر می کند که در این فعل و انفعالات فضولات تبدیل به نیترات ها , نیتریت ها , سولفیت ها , سولفات ها, اندرید کربنیک , گازکربنیک , آمونیاک , متان و آب می گردد، که گازمتان به نوبه خود در این فرایند ضمن تجزیه بخشی از میکروب ها و باکتری های مضر موجب کاهش قابل توجه بار میکروبی فاضلاب می گردد. و نهایتا آبی که از آن خارج می گردد با بار آلودگی بسیار کم قابل استفاده مصارف کشاورزی است.

    ایمهاف تانک مخزنی ایست بسته که از ۱۷ قطعه و بخش های مختلف تشکیل گردیده و هر قسمت در تصفیه فاضلاب حاصله نقش ویژه ای ایفا نموده

تصفیه ایمهاف تانک بجای تصفیه فاضلاب شهری

ایمهاف تانک نه تنها یک جداکننده آلودگی است بلکه دستگاهی کوچک برای تصفیه فرعی است.

 تجربیات مکرر روی فاضلاب نشان داد میزان جداسازی یاخته های آلوده۹/۹۹ درصد است که حدود ۷۷ درصد از آن مربوط به باکتری های آلوده روده بزرگ است. میزان جداسازی مولفه‌ های بنیانی از قبیل:

 COD, BOD, SS, TS و کروما به ترتیب ۶/۹۵، ۳/۹۸ ،۲/۹۸،۹/۹۳ و ۶/۹۳ می باشد.

 تمامی مقادیر جداسازی شده به استانداردهای بهداشتی GB7959-87  مربوط به کود کشاورزی بی ضرر دست یافته و همچنین به سطح اولیه استانداردهای GB8978-88  برای تخلیه مخلوط فاضلاب دست یافته است.

 خصوصیات فنی پیش تصفیه ایمهاف تانک

 پیش تصفیه ایمهاف تانک شامل یک استخر پیش تصفیه و یک استخر پس از تصفیه می‌باشد. استخر پیش تصفیه به دو مرحله اصلی و فرعی تقسیم می‌شود که هر دو شامل مخازن تصفیه بی‌هوازی می‌باشند. تفاوت این دو مخزن در لوله های pvc  است که در مخزن فرعی این لوله ها ثابت هستند و فضای بین هر کدام ۲۰۰ سانتی متر است تا به صورت بسته بندی نرم تغذیه شوند.

 استخر پس  تصفیه برای صافی نمودن به کار می‌رود. نسبت ابعادی استخر اصلی، استخر فرعی و استخر فلیتر سازی ۴ به ۳ به۳ می‌باشد. عامل در نظر گرفته شده جهت تعیین ابعاد برای هر ۵/۰ تا ۷/۰ مترمکعب است.

در فاضلاب انسانی و فاضلاب ناشی از شست و شوی خانگی چگالی مولفه‌های بنیانی، باکتریهای مختلف و یاخته های آلوده به نسبت کم می‌باشد. تنها زمانیکه ابعاد تصفیه کننده  ایمهاف توسط HRT  ( زمان نگهداری هیدرولیکی ) و مداومت تخلیه بیومس تعیین می شود مولفه های بنیانی می توانند کاهش یابند و تمام انواع باکتریها و یاخته های آلوده کشته شوند.

ایمهاف تانک

۱- مزایای فنی و تکنولوژی پیش تصفیه ایمهاف :

 ۱-۱-عدم نیاز به عملیات گسترده ساختمانی ،تاسیساتی،برق،اپراتور وغیره

۱-۲-امکان استقرار سامانه در مناطق کاملا غرقابی

۱-۳-قابلیت اجرا در مدت زمان محدود و شرایط آب وهوای بحرانی

۲-مزایای زیست محیط پیش تصفیه ایمهاف :

۲-۱عدم نیاز به زمین اختصاصی و قابلیت اجرا در مناطق پیرامونی هرمجموعه و تخصص عرصه به فضای سبز

۲-۲-حفظ منظر وعدم مزاحمت وانتشار بو ، حشرات وغیره به جهت دفن در عمق خاک

۲-۳-جلوگیری از اختلال فاضلاب و آب های زیر زمینی به هنگام بالا آمدن سطح آب های زیر زمینی

۳مزایای اقتصادی پیش تصفیه ایمهاف :

۳-۱- صرفه جوئی در هزینه های نگهداری ، مراقبت ، تعمیر وعمر بالای سامانه در قیاس با دیگر روش های دیگر

۳-۲- قابلیت اجرا در بلوک ها و کلنی های پراکنده وعدم نیاز به اجرای سیستم اگو و صرفه جوئی قابل توجه در هزینه وحفاری وتخریب ساختمانی

۳-۳- امکان بهره برداری از گاز متان حاصله در ‎آینده وپساب مربوطه در فضای سبز هر بلوک .



دیدگاه ها :